středa 10. května 2017

Méně je více: Den 21 - 30

Tímto článkem se rozloučím s minimalistickou výzvou Méně je více aneb zbavme se toho společně. Duben je za námi a s ním jsem se stejně jako všichni poctivci z výzvy zbavila třiceti věcí, každé za jeden den. Ačkoliv mi na začátku připadalo šílené najít tolik věcí, které pošlu pryč, obzvlášť po několika čistkách ve skříni, zvládla jsem to a v minimalismu pokračuju. Dnes jsem vyhodila dvě staré řasenky. Ale minimalismus není jen o zbavování se věcí, to je jen začátek. Minimalismus je životní styl, jeho smyslem je obklopovat se jen tím, co používáte, potřebujete a milujete. Na věcech se minimalismus praktikuje asi nejlépe, ale stejně tak lze tento způsob uvézt do praxe ve vztahu k lidem, myšlenkám v hlavě nebo k běžným denním úkonům. Minimalismus dělá život jednodušší, přehlednější a nechává prostor pro to, co je opravdu důležité. Kvalita vítězí nad kvantitou.



Tak daleko ale ještě nejsem, zatím se stále zbavuju zbytečných věcí a snažím se zahradit dalším krámům vstup do mého života. Pro krizi v této výzvě jsem měla v záloze čištění počítače, třídění složek s fotkami a dokumenty z uplynulých let školy, ale nakonec na to nedošlo. Přiznávám, splnění výzvy jsem protáhla až do května, ale nepotřebné věci se nakonec zjevily tak nějak samy od sebe a já po měsíčním snažení vím, že stále nejsem u konce. Po státnicích dojde na velké přebírání papírů a sešitů a před stěhováním také hodlám být přísná.

Posledních deset vyřazených věcí tvoří zajímavá směsice:



Den 21: Půjčené odborné knihy, vráceny majiteli.
Den 22: Vypálené svícny jsem plánovala znovu využít tak dlouho, až jsem je rozbila.
Den 23: Bílé tričko má být prý v každém šatníku, ale pokud už má žluté kruhy v podpaží...
Den 24: Sušené růže - čerstvé květiny jsou mi milejší.
Den 25: Spony do vlasů - v mých vlasech prostě nedrží a už je nebudu skladovat.
Den 26: Starý polámaný deštník - už mám nový, ale na tenhle jsem nějak zapomněla.
Den 27: Labello - na balzámech na rty jsem trochu závislá, ale nemůžu jich mít spoustu.
Den 28: Návleky na ruce - trochu nostalgická záležitost, ale kam bych je teď asi nosila?
Den 29: Parfém - levný, starý, nepoužívaný.
Den 30: Staré tužky a stojánek - žirafa půjde dělat radost dítěti nějaké známé.

Zajímá vás, jaký byl začátek výzvy a kdy přišla nejtěžší část výzvy? Čtěte v předchozích článcích.

Třicet věcí. Zdá se to hodně, ale v mém případě se ukázalo, že to nebude konečné číslo. Jak se na to díváte vy?

4 komentáře:

  1. Sušené růže mám po celém pokoji, ale mám k nim takový vztah a vzpomínky, že je mi je líto vyhodit :D
    Moc se mi líbí, jak jsi minimalismus podala i jako vztah k životu, opravdu by to tak mělo být, ale obzvlášť s lidmi a myšlenkami je to někdy hold těžší než se starou řasenkou :/ :D.
    Tak šťastnou minimalistickou cestu, třeba tě jednou budu následovat :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S citovými vztahy k věcem je to v minimalismu těžké, každý si musí nastavit svoje limity. A to platí i o myšlenkách, lidech a všem ostatním.
      Děkuji, cesta bude ještě dlouho a doufám, že čím dál stabilnější.

      Vymazat
  2. Každý kousek z domu pryč je pokračováním minimalismu.

    OdpovědětVymazat