pondělí 30. října 2017

Co je osobní mantra a k čemu je dobrá

Osobní mantra se zrodila v nehezký den. Vzešla ze špatných myšlenek a z pocitů, že je všechno na nic. Potřebovala jsem mít něco, co mě z téhle kaše vytáhne a napříště mi nedovolí do ní zabřednout. 

Snažím se žít svůj život s otevřenou a pozitivní myslí, ale ne vždy je to jednoduché. Pro tyhle chvíle se hodí nejrůznější pomůcky, které vám ukážou, jak je život skvělý nebo jak jste vy sami skvělí. Vyzkoušela jsem už spoustu metod, jak si vyvolávat a udržovat pozitivní myšlení. Některé mi vydržely, k některým se obracím čas od času, některé si mě nezískaly a přestala jsem je praktikovat úplně.

V tuhle pochmurnou chvíli, která v mé mysli ovšem narazila na odhodlání můj stav změnit, jsem potřebovala zcela novou metodu. Svou vlastní. Potřebovala jsem si připomenout, co sleduju tím vším, co v životě dělám. Jaká myšlenka by mě měla všemi činnostmi provázet a ukazovat mi, proč pro mě mají některé zdánlivé maličkosti velký význam, zatímco jiné zdánlivě velké události mi nic neříkají?

Sepsala jsem si jakási pravidla toho, jak chci v současné době žít, čím se řídit, přidala pár pouček od sebe pro sebe a nakonec vyjádřila onu myšlenku, která se stala mou osobní mantrou.

Jsem umělkyně a žiju tvůrčí život.


Tahle prostá myšlenka napsaná barevně na viditelném místě tak, abych se k ní mohla vracet každý den, je předpokladem a výsledkem všeho. Zahrnuje v sobě činnosti, které mě těší, i budoucnost, k níž směřuji. Je to můj kompas na cestě temnými dny, které jistě zase přijdou. A čím častěji si tuhle myšlenku pro sebe opakuji, tím víc se ji snažím naplňovat a tím víc ji vidím v činnostech, které běžně dělám.

Je uvolňující přiznat si, kdo jste, co je pro vás důležité a kam směřujete. Nebojte se to vyjádřit a řiďte se svou osobní mantrou, která vám pomůže, až si zase jednou nebudete jistí, jaký to tu má všechno smysl.


1 komentář:

  1. Také jsem zkoušela něco podobného, napsala jsem si na kartičku špatné myšlenky, které mě napadají a k tomu jsem napsala, proč to není pravda a co pozitivního si můžu říkat místo toho. Ale nějak to na mě nefunguje, když mám depresivní náladu, tak je mi jedno, co hezkého jsem si někam napsala, prostě tomu nevěřím. Naštěstí už tak často do depresivních nálad nepadám a když jo, docela rychle se z toho vyhrabu.

    OdpovědětVymazat